lördag, januari 02, 2010

Jul med mera...

Ok, detta inlägg kommer handla mer om vad jag gjort på siståne än mina tankar kring livet universum & allting.
Det är i alla fall intentionen, får se vart det leder.

Jul - Min familj firar alltid jul tillsammans, hemma hos min far. Det är rätt trevligt att fira på det sättet och mycket bättre nu än under de år då jag ville ha så lite kontakt med honom som bara var möjligt. Det är bara det att... det finns nåt där, nån underström eller nåt, som får mig att gnissla tänder.
Får fundera mer på detta. Jag hade en teori förut om vad det kunde handla om men... den sprack detta år.

Mellandagarna - Jag jobbade hemifrån under mellandagarna. Det jag jobbade på var att förbereda en utbildning jag ska ha i göteborg om nån vecka eller så, och eftersom det inte var färdigt att skrivas ner gick jag mest och pysslade med mitt medan det fick gro klart i bakhuvudet.
Dagen innan nyårsafton var jag på film-marathon. Vi var några stycken som såg extended versionen av alla tre "sagan om ringen" filmerna.

Nyår - Engelsk julmiddag med familjen. Jag hade väntat mig att det skulle börja vid 15-tiden, men det började inte förrän vid 18. Nåja, trevligt var det i alla fall. Jag stannade där till halv nio ungefär, sen åkte jag ut till M för att fira nyårsafton med henne.
Trevligt... vi satt och pratade såg på Dollhouse och spelade wow till nio på morgonen.

De sista dagarna har varit lite... slöa... och jag vet inte alls om jag har lust att börja jobba igen på måndag :-P

1 kommentar:

Fröken Svensson sa...

Ja vem vill jobba nu då man varit ledig så länge :(