onsdag, oktober 28, 2009

Körsång när den är som bäst...?

I söndags var jag på Berwaldhallen på Eric Ericsson Award.
Det hela var på initiativ av mina vänner C och J, så vi gick dit alla tre.

Min förväntning var att det skulle vara en prisutdelning i kombination med en konsert, men så var inte riktigt fallet. Jag hade å andra sidan bara läst på biljetten, inte kollat upp nånting.

Det visade sig att Eric Ericsson Award är en internationell tävling i kör-dirigering för unga dirigenter, så långt var jag iofs med, men det vi dök upp till var inte bara prisutdelningen utan det var självaste finalen.

Så... vi har tre dirigenter kvar och kören de ska dirigera är Radiokören.
Man skulle, diplomatiskt, kunna säga att de stycken som skulle framföras inte var helt lätt-lyssnade.

Nu var det inte såååå illa, verkar det som. Jag har varit kör-sångare så pass länge så jag kunde tycka att det mest var kul att lyssna på. C och J är inte alls lika vana vid den sortens musik, men av deras reaktion att dömma var det rätt ok ändå. :-)

Det som kommenterades mest av dem var väl snarare avslutningsnummret, vilket var "Kung Liljekonvalje"... som allsång... i full fyr-stämmig kör-uppsättning.

Inga kommentarer: