måndag, november 09, 2009

Bara ord...

Att det ska vara så svårt att säga orden "Jag älskar dig" till någon... eller "Jag är kär i dig", för den delen.

Kärlek är, för mig, en oerhört egoistisk känsla. Det finns egentligen inget den jag är kär i eller älskar kan göra för att göra något åt saken, för det är MIN känsla och det är en positiv känsla.

Varför är det då så svårt att tala om?

Egentligen borde det ju bara finnas positiva saker att få ut utav att tala om det, känslan kan ju vara besvarad... men ändå så är det väldigt svårt.

Kan det vara så att man hindras av alla föreställningar om hur den man talar om det för uppfattar saken, och hur den personen skulle reagera?

2 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Man kan vara rädd också för att inte den andra ska känna sama sak. RÄdd för att bli sårad helt enkelt och för att öppna sig. Finns en massa olika orsaker inom detta område.

Max sa...

Sant det, men... det BORDE inte vara ett av skälen.
Tänker jag ett steg till har det nog mer att göra med hur man föreställer sig att den andra ska reagera om känslorna inte är besvarade...